קישור ל-RSS
העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו; לא בגלל שאנשים הם רעים
    
אלא בגלל שאנשים לא עושים דבר בקשר לכך
    
מגזין הכיבוש - חיים תחת כיבוש
עמוד הבית
  
חזרה
 
הדפס
  
שלח לחבר
מלחמות המכבים - הטרור היהודי של ימי בית שני
walla
יוסי אלפי
20.12.11
http://news.walla.co.il/?w=//1887091
אולי זה לא מקרי שהמצב בשטחים הגיע למה שהגיע ומתפוצץ לנו מול העיניים בדיוק בשבוע חנוכה. חג החנוכה הפך לחג הציוני הגדול: מלחמת המכבים ביוונים והניצחון הגדול של משפחת מתתיהו על המתייוונים. נטילת השלטון של ימי בית ראשון התבצעה בכוח הדת - `מי לאדוני אלי` אומר מתתיהו האב ומקבץ סביבו את כל המתנגדים למתייוונים (בעיקר אלו שאכלו מידי הכוהנים את העולות).
בארץ ישראל של היום השמאלנים והשמאל הפכו להיות ה`מוקצה מחמת מיאוס` של המערכת כולה. גם אנשי המרכז רואים בשמאל על כל המשתמע, או אינו משתמע, עניין שלילי. הגענו למצב בו `יפי נפש` הם אויבי העם והיום בשטחים קוראים `מי לאדוני אלי`. העם מתחרד והציונות הקלאסית מתקבלת היום.
מי סוגר את התנ`ך? אותם יוצרים סופרים ומשוררים `יפי הנפש` שסלדו מהכוהנים המכבים ומדרכם האלימה כנגד העם היושב בציון.
התנ`ך לא נסגר עד אשר המכבים ירדו מגדולתם. ומי סוגר את התנ`ך? אותם יוצרים סופרים ומשוררים `יפי הנפש` שסלדו מהכוהנים המכבים ומדרכם האלימה כנגד העם היושב בציון. התנ`ך נסגר בתקופה ההלניסטית וראו זה פלא, ספרי המכבים נשארים בחוץ - מעין `נקמה פורתא` על התעללות משפחת המכבים בעם היהודי כל אותה תקופה ארוכה ומושחתת של שלטון משפחת הכוהנים שכל עניינה היה לשמר את כוחם של הכוהנים עצמם, באמצעות המורא הדתי הפולחני.
ספרי המכבים נשארים מחוץ לתנ`ך כ`ספרים חיצוניים` ובמקומם בוחרים משוררי אותה תקופה להכניס את `שיר השירים` לתנ`ך ולא את ספרי המכבים המעידים על כוחם ויכולתם, כשליטים ששלטו ביד רמה ביישוב היהודי. ניתן להניח שאם אמנם המכבים היו אלה שהיו סוגרים את התנ`ך הם היו בוחרים להתחיל את התנ`ך דווקא בספר המכבים ורק אחריו - ספר בראשית.
שנים אחרי כן, כשבית שני מוקם, הוא מוקם ע`י עזרא ונחמיה. עזרא הוא ה-`הרצל` של תקופת בית שני. הקמת הארץ והדוקטרינה ה`ציונית` שלו דומה מאוד לנאמר בספרו של תיאודור הרצל `אלטנוילנד` בכל הנוגע ליישוב הארץ, פיתוחה והקמת הבית הלאומי החדש. נחמיה הוא המוציא לפועל את תורתו - מעין `בן גוריון` של אז. הבית קם והעם היה מאוחד ומלא תקווה לקראת חזון נביאי העלייה החדשה - `באחת ידו עושה במלאכה ואחת מחזקת בשלח ...` (נחמיה פרק ד` פסוק יא`). בית שני התבסס והעולם היהודי כמנהגו נוהג - כי כשמגיעים אל הימים הטובים, והעם יושב תחת גפנו ותחת תאנתו - שוב מתחילה התסיסה של `שולי העם`, הפעם נגד הרומאים. אותם שוליים, `עשבים שוטים`, הם שהביאו בסופו של דבר חורבן על עם ישראל.
מי ינצח במלחמת האור והחושך?
המרד הגדול הונהג על-ידי קבוצות משיחיות בעם היהודי: רבי עקיבא, בר כוכבא, שמעון בר יוחאי. `המשיח הראשון` המכריז על עצמו ככזה קם לעם היהודי באותה תקופה, ובין אם בחשיבה מתוכננת היטב או בחשיבה משיחית מוטרפת, קמו אותם משיחיים נגד הרומאים, שכל שביקשו הוא לשלוט ולקבל מיסים. העם באותה תקופה מפולג לכתות המסוכסכות ביניהם: הצדוקים, הפרושים, האיסיים ועוד. מי מהיהודים בתקופה זו שיצא נגד הקבוצות `המשיחיות` - דמו היה בראשו. גם גדולי העם שהתנגדו להם כמו רבנו יוחנן בן זכאי פחדו פחד מר מהקבוצות האלימות שהשליטו מורא ופחד. המושג `בריונים` הוא מושג מאותה התקופה.
יוחנן בן זכאי יוצא את חומות ירושלים כשהוא ספון בסרקופג מפחד הבריונים, לא מפחד הרומאים. הוא אומר מתוך כאב שלא איכפת לו שיעלו על הר הבית ויחרשו אותו במסרגות של ברזל, כי העם אינו עוד `עם המקדש` אלא מעתה `עם התורה`.
`עם התורה` מאס בכוהנים של בית ראשון, אותם כוהנים בראשות משפחת מתתיהו שלקחו את השלטון ואותם כוהנים שמהם יצא `נוער הגבעות` של רבי שמעון בר יוחאי. עם התורה בחר בחיים. עם התורה של רבי יוחנן בן זכאי שברח לעיר יבנה מפחד הבריונים והיה `השמאל הליברלי` של תקופת בית שני מחפש את השיירים של העם היהודי - אותם `שיירים` של הפילוסופיה היהודית העמוקה, אהבת החוכמה (הפילוסופיה – ביוונית), אהבת האחר, קיום העם על מידותיו התרבותיות, יותר מהפולחניות (נזכיר את המתייוונים בטייק מספר שתים של מלחמת אחים?).
היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין. האור בעיני הדתיים, החרדים, הלאומניים נמצא בדת ובפולחנים ההולכים ומקצינים, והחושך נמצא בהשכלה, בהרחבת הדעת, בפלורליזם, בנאורות, באהבת החוכמה. אי אפשר להתווכח עם אנשים מאמינים, וכשהם מאמינים שהחושך הוא אור אי אפשר לנצח אותם בשום טיעון. הם יגידו שגם החורים השחורים הם כוכבים. הם כוכבים עם כוח משיכה חזק יותר מכוכבים מוארים. אני לא יודע אם לוותר או להיכנע. אני הייתי רוצה לברוח לעיר יבנה של התקופה ההיא. איפה יבנה הזאת נמצאת? אם אתם יודעים גלו לי, ובינתיים חג שמח
ד נ
קישורים למאמרים האחרונים בנושא
סוף שבוע של הפגנות בדרישה להפסקת אש והחזרת החטופים
מנסים לשמור על שפיות
זה אינו "מבצע נגד טרור"- זהו נסיון לדכא מרד