קישור ל-RSS
העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו; לא בגלל שאנשים הם רעים    אלא בגלל שאנשים לא עושים דבר בקשר לכך    
מגזין הכיבוש - חיים תחת כיבוש

עמוד הבית  חזרה הדפס  שלח לחבר

אחרי 7 שנים: "פלסטיניאן אירליינס" חוזרת לאוויר
ynet
אליאור לוי
09.05.12
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4226896,00.html



שבע שנים אחרי שחדלה מלטוס, שבה היום (ד`) חברת התעופה הפלסטינית `פלסטיניאן איירליינס` לפעול. היום חנכו הפלסטינים את הטיסה הראשונה בקו אל-עריש-עמאן, ובהמשך ייכנסו לפעולה מטוסים נוספים, בהתאם לכמות הנוסעים.

הפעלת קו הטיסות המחודש התאפשרה אחרי שהושג הסכם בין משרד התחבורה הפלסטיני לבין הרשויות במצרים ובירדן. פלסטיניאן איירליינס הוקמה בשנת 1995. עד לשנת 2001, עם תחילתה של אינתיפאדת אל-אקצא, הפעילו הפלסטינים טיסות ליעדים במזרח התיכון ובצפון אפריקה משדה התעופה `דהניה` שהוקם ברפיח. אלא שאז ישראל הפציצה את שדה התעופה והוא לא נפתח מאז.

מנכ`ל חברת התעופה, זיאד אל-בדא, סיפר בשיחה עם ynet כי מטוסי החברה הפלסטינית יבצעו טיסה שבועית סדירה שתצא משדה התעופה `מארכא` בעמאן ותנחת באל-עריש. לדבריו, קו הטיסה הזה יקל מאוד על תושבי הרצועה שמבקשים לצאת לירדן ומשם למקומות אחרים, משום שהמרחק בין מעבר רפיח לשדה התעופה באל-עריש עומד על 45 קילומטרים, ועד היום הם נאלצו לנסוע יותר מ-400 קילומטר עד לשדה התעופה הבינלאומי בקהיר.

אל-בדא ציין כי ברשות חברת התעופה הפלסטינית עומדים שני מטוסים מדגם פוקר, מטוס בואינג 727 ומטוס איירבאס 320. `בשלב הראשון הטיסות יופעלו במטוסים הקטנים, משום שכמות הנוסעים שעומדת על 40 או 50 נוסעים אינה מצדיקה את הפעלתם של המטוסים הגדולים יותר`, אומר אל-בדא. `בתקופת `אל-עומרה` (הזמן שבו המוסלמים מקיימים את מצוות החאג` ומגיעים למכה, א`ל) נפעיל גם את השאר`.

בשל מספר המטוסים מתכננים בחברה להגדיל את היצע הטיסות לנוסעים. `כעת הטיסות יצאו מאל-עריש לעמאן וחזור, אבל אנחנו מעוניינים להוסיף קווים לג`דה שבערב הסעודית ולאיסטנבול`, אמרו.



ד נ
קישורים למאמרים האחרונים בנושא

סוף שבוע של הפגנות בדרישה להפסקת אש והחזרת החטופים
מנסים לשמור על שפיות
זה אינו "מבצע נגד טרור"- זהו נסיון לדכא מרד